• ראשי
  • אות מיס פיגי
  • לרשותכם
  • על הבלוג
  • קצת עלי
  • דברו אלי

קרוא וכתוב

הבלוג של נעמה כרמי

Feeds:
פוסטים
תגובות
« אל תגעו לי במחאה
מי קובע »

הכבוד האבוד של נשות השבט הלבן

17 במאי 2012 על-ידי נעמה

שני מקרים של אונס ותקיפה מינית שביצעו על פי החשד אריתראים באזור דרום תל-אביב פורסמו לאחרונה. על-פי הדיווחים בתקשורת, בתחילת השבוע נעצרו ארבעה בחשד לאונס בת 19. היום פורסם כי נעצרו שלושה בחשד לאונס של קטינה בת 15 בערב יום העצמאות. המקרה האחרון מזכיר את המקרה הקודם של אונס בחניון גן העיר, שהחשוד בביצועו הוא פלסטיני, בכך שעל פי החשד בשני המקרים אילצו התוקפים את חברהּ של הנערה לצפות כיצד הם אונסים אותה.

פרט זה הוא האחראי, כנראה, לתגובה המזועזעת במיוחד מצד מגיבים רבים. שהרי לאונס של נשים אנחנו כבר רגילים. אבל השפלת הגברים שאיתם – את זה אנחנו עוד לא מכירים. וגם לא נתרגל. זה כבר מערער את החוקיות. זה כבר עובר את הגבול.

אפס סובלנות לעבירות מין, זה העיקרון המנחה. והוא תקף ללא קשר לזהות התוקפים. במידה ויורשעו, יש למצות איתם את כל חומרת הדין. אף אחד לא צריך לקבל הנחות כי הוא מסכן. ושום גמגום לא צריך להישמע מצד מי שמגן על זכויותיהם – ההגנה על זכויותיהם נעשית בצדק. ואם וכאשר אנשים מסוימים מתוכם מבצעים פשעים חמורים, יש להוקיעם.

כאשר התוקפים הם זרים, או “אחרים”, התגובה הציבורית, ככלל, לא מסתפקת בזעזוע מעצם המקרה. היא קוראת להפקת לקחים. להסקת מסקנות. כך, שר הפנים אלי ישי קרא בעקבות המקרה הראשון שבו היו מעורבים לכאורה אריתראים, לכלוא את כל מבקשי המקלט. האשמות קולקטיביות הן פסולות, כנראה, רק כשהן מופנות לחרדים, אליבא דהשר הנכבד. שאין זו הפעם הראשונה שהוא מסית נגד זרים, במיטב המסורת הגזענית. פעם היהודים היו הזרים וחטפו בדיוק את אותה סאת גזענות, כזכור. אבל את “כי גרים הייתם בארץ מצרים” ישי לא הפנים, מסתמן. למוקד סיוע לעובדים זרים הגיעו שיחות איום בנוסח “זה מוקד סיוע למסתננים בני זונות נאצים שאונסים יהודיות?” ו”אני רוצה את הכתובת שלכם כדי שאני אוכל לשרוף אתכם, לעשות לבנות שלכם מה שעושים לבנות שלנו, יא בת זונה”.

כי כשמדובר בזרים, לא רק שזאת הזדמנות פז לקרוא לגרש אותם. אלא שהם אלה שתמיד באים ל… את הבנות “שלנו”. של האומה. של השבט. זה שהדרת כבודו (honor) תלויה בבתוליהן ובצניעותן המינית. הנשמרת לבעליה. ואת זה השבט לא יסבול. ועם זה האומה לא תסכין.

וכך גופן של נשים מופקר פעמיים. פעם אחת לתקיפות מיניות ופעם שנייה מגויס כמטבע לשמירת הכבוד הלאומי.

  • לחיצה לשיתוף בפייסבוק (נפתח בחלון חדש)
  • לחצו כדי לשתף בטוויטר (נפתח בחלון חדש)
  • לחצו כדי לשתף ב LinkedIn (נפתח בחלון חדש)
  • לחץ כדי לשתף ב-Tumblr (נפתח בחלון חדש)
  • לחיצה לשיתוף ב-Flattr (נפתח בחלון חדש)
  • לחצו כדי לשלוח את זה לחבר בדואר אלקטרוני (נפתח בחלון חדש)
  • לחצו כדי להדפיס (נפתח בחלון חדש)

פורסם בזכויות אדם, פמיניזם | מתויג אונס, אלי ישי, גזענות, זרים, כבוד לאומי, מוקד סיוע לעובדים זרים | 32 תגובות

32 תגובות

  1. ב- 17 במאי 2012 בשעה 17:23 ד

    או שניתן להסתכל אחרת על הדברים:
    מנתונים שמצטברים עולה כי קהילות השוהים הבלתי חוקיים בארץ (מהגרי עבודה פלסטינים, אריתראים, סודנים וכל השאר) מעורבות רבות בפשיעה אלימה. הרבה מעבר לחלקן היחסי באוכלוסיה.
    וזה עוד כשמקרים רבים לא מדווחים משום שהאוכלוסיות הנפגעות אבדו את האמון ברשויות (הרי שנים שהן מתלננות ולא קורה כלום), ועוד בכלל לא סופרים את האלימות הפנים מגזרית (שהיא ככל הנראה בכלל לא מדווחת).

    המדינה רואה עצמה אחראית לטיפול בפורעי החוק אצלה. אין לה שום עניין בלייבא ולטפל בפורעי חוק ממדינות זרות. ובגלל שממילא הם לא חוקיים כאן בארץ – אז אפשר לגרש אותם. את כל הקהילה. ממילא כולם לא חוקיים, אז למה לברור רק את הפושעים ולגרש אותם?

    דא עקא – כמו תמיד, יש גם חסרונות. היום קהילות אלה משמשות בארץ בתור עבדים. מודל העבדות הזה מאוד יעיל לקהילות מסוימות בארץ, וצריך לשכנע קהילות אלה שאלימות שעד היום הופנתה כלפי מגזרים פחותים שלא ממש מעניינים אותם (כמו אילת, ערד, דרום תל אביב) מתחילה לזלוג גם לכיוונם. אז אולי ישקלו מחדש את העלות תועלת של עבדים / אלימות.

    בקיצור – כשהתוקפים הם זרים אנחנו מרגישים "מרומים". היינו "לארג'ים" אתכם. לא העפנו אתכם מפה אפילו שכל מדינה אחרת בעולם עושה כן, וככה אתם גומלים לנו? אז יאללה. תארזו את הדברים שלכם ועופו מפה.


    • ב- 17 במאי 2012 בשעה 17:34 נעמה

      מעניין. דווקא קיבלתי אימייל שסטטיסטית הזרים פושעים פחות לפי נתוני המשטרה שצוטטו על ידי מנהלת מרכז המחקר של הכנסת.
      אבל הרבה יותר רלוונטי בעיני הוא קוואפיס:
      "מַה יִּהְיֶה עַכְשָׁו עָלֵינוּ בְּלִי הַבַּרְבַּרִים?
      הָאֲנָשִׁים הָאֵלֶּה הָיוּ אֵיזֶה פִּתְרוֹן."


  2. ב- 17 במאי 2012 בשעה 17:36 goolash

    ד' היקר
    הנתונים שמצטברים מראים בדיוק את ההיפך: חלקם של הפליטים ומבקשי המקלט נמוך וקטן משמעותית ביחס לאוכלוסייה הכללית. (הנתונים מוצגים באתר הכנסת – לא בדיוק המקום שמציג עובדות מסולפות לטובת הפליטים. http://www.knesset.gov.il/mmm/data/pdf/m02844.pdf)

    לעומת זאת, באחרונה נעשו כמה פשעים מכוערים ואלימים כלפי פליטים ומבקשי מקלט. לא ראיתי שהציעו לנקוט צעדים נגד כל הישראלים.

    נעמה הציגה את העניין בצורה ברורה: המדינה לא רשאית לפעול נגד ציבור שלם בגלל מיעוט שבמיעוט שעוברים על החוק.

    האפליה הגזענית זועקת לשמים במיוחד נוכח מקרים שבהם ציבור שלם זוכה ללגיטמציה לעבירה על החוק, והכנסת המתחסדת מקבלת את הטענה שמדובר ב"עשבים שוטים" בלתי מייצגים.


    • ב- 17 במאי 2012 בשעה 19:31 אדי

      כמה נוח להסתמך על נתונים מלפני שנה. מאז נוספו כאן עוד אלפים של מבקשי עבודה (ולא פליטים!), והפשיעה גאתה בצורה מדהימה. תנסי להסתובב בדרום העיר בלילה לבדך


      • ב- 17 במאי 2012 בשעה 21:27 naamaninbar

        נסי (בכוונה מנוסח בלשון נקבה) להסתובב בכל מקום בשעות הלילה.
        הפעם האחרונה שהטרידו אותי וממש חששתי שהולכים לאנוס אותי הייתה דווקא בלב העיר, באיזור כיכר רבין, על ידי מי שללא ספק היו יהודים.

        בשביל הרבה נשים, לחצות את הרחוב – לא רק בדרום העיר – זה כמו לחצות שדה מוקשים.


      • ב- 19 במאי 2012 בשעה 11:26 Nadav Perez (@NadavPerez)

        אדי, יש לך נתונים מעודכנים יותר?
        הנתונים של הממ"מ מראים שזרים מעורבים פחות בפשיעה ביחס לחלקם באוכלוסיה. כך שמספר הזרים לא רלוונטי.

        אם יש לך נתונים חדשים, אשמח לשמוע. אם אין, אולי כדאי שתכיר במציאות – שמדובר, בסך הכל, בגזענות ובפחד מהשונה.


      • ב- 19 במאי 2012 בשעה 16:18 צפוני

        לנדב פרץ: פשיעת הזרים תופסת היום 40% מהפשיעה בתל אביב
        http://www.glz.co.il/newsArticle.aspx?newsid=104642
        וכן, כמו שמישהי טענה בלי למצמץ שבכל תל אביב מסוכן, לא רק בדרום
        אין לי ספק שתכף יקפצו פה עוד כמה צדקנים ויגידו שמשטרה משקרת


  3. ב- 17 במאי 2012 בשעה 18:31 גל

    בהאשמה האוטומטית כלפי הרשיות במקרה הזה יש חוסר הגינות מסוים בעיני.
    מדובר בקהילת מהגרים\פליטים שברובה גברית, ברובה צעירה. בחלקה ( לפחות האפריקאית שבה ) בעלת תפיסה קצת "אחרת" לגבי מעמד האישה.
    זה מצב נפיץ אוכלוסיה של גברים צעירים ללא פורקן מיני ללא אופציה לזוגיות נורמאלית ( אין נשים רבות מהגרות והאוכלוסיה המקומית היא לא אופציה )ץ לא במקרה הפניה לזנות נפוצה יותר.

    אני חייב להודות שאין לי מושג מה הפתרון הנכון. גרוש אוטומטי של מהגרים יוצר תרבות רדיפה.
    ריבוי מהגרים גברים לעומת זאת יגדיל בהכרח את ניצול הנשים.


  4. ב- 17 במאי 2012 בשעה 18:43 David Palma

    אני מסכים עם כל הנכתב בפוסט. ולד' לאחרונה התברר שבקריית מאלכי מתרבים מקרי האונס שבוצעו ע"י תושבי המקום קצב ומלכה (אחד כבר הורשע במעשי אונס במספר נשים והשני נאשם במקרי אונס במספר נשים) האם לדעתך צריך להכניס את כל תושבי קרית מלאכי הרעים וכפויי הטובה האלה להסגר או שזה סוג הכללה שאיננו מקובל עליך?


  5. ב- 17 במאי 2012 בשעה 19:55 ד

    דבר ראשון – לדעתי ה"אתה גזען" הוא מפלט למי שאין טיעון רציני.
    כשחרדי אחד ירק על ילדה – כל הארץ געשה על החרדים. עכשיו, כ-10 שב"חים בצעו 3 מעשי אונס – כל אמירה נגד שב"חים היא אוטומטית גזענות נגד כל הערבים+אריתראים+סודנים.

    דוד – אם הייתי מציע להכניס אותם לכלא אז התגובה שלך היתה רלוונטית. לא אמרתי זה. אז התגובה שלך לא רלוונטית.
    וכן – אם כל תושבי קריית מלאכי היו אונסים הייתי אומר להכניס את כולם לכלא. לכן את כל השוהים ה*בלתי חוקיים* – אני מציע לגרש. כי *בלתי חוקיים*. שימו ל*בלתי חוקיים*. זאת אומרת שהם שוהים פה *בניגוד לחוק*. התיקון של זה – שלא ישהו פה.

    נעמה – אני מודע לזה שמה שאני עומד לומר עכשיו די מונע דיון רציני כי אי אפשר להתבסס על נתונים, אבל-

    1. קשה לי להתבסס על נתונים כאלה, כי אני יודע בוודאות שבמקומות רבים התייאשו לפני שנים מהמדינה, ושיעור התלונות הוא אפסי.
    2. גם במסמך שקושר כתוב:
    שיעור הפשיעה של האפריקנים באוכלוסייה זו 2010 החשודים האפריקנים היו 35% מקרב החשודים הזרים, אך שיעורם היה 10% – עולה. בשנים 2007 בלבד מהזרים בישראל.

    כמו שאמרתי – להערכת משטרת ישראל רוב הפשיעה בקרב האפריקנים, בדומה לרוב הפשיעה של הזרים ככלל, היא פשיעה פנים-מגזרית, ואינה מדווחת.

    שיעור עבירות השוד בישראל ירד ב 3%- בשנים 2008-2010 לעומת זאת, חלה עלייה במספר עבירות השוד בקרב אפריקנים.

    כמו כן, הותקפו נשים העוסקות בזנות. ההערכה היא כי חלק ניכר מתקיפות הנשים העוסקות בזנות אינו מדווח.

    לסיכום – יש הרבה אלימות פנים-מגזרית. היא לא מדווחת כלל. אלימות זולגת. ומעל הכל, השאלה המקורית שלי-
    למה אנחנו צריכים בכלל להתמודד עם זה?!?!? מאיפה מגיעה האחריות שלנו על כלל בני האדם על כדור הארץ? למה שוויץ ונורבגיה יכולות להחזיר אותם למולדתם ואנחנו לא?!?!?!


    • ב- 17 במאי 2012 בשעה 21:11 נעמה

      בקצרה (אפשר להרחיב בקישור שלהלן):
      לשאלה האחרונה: אין לנו אחריות לכלל בני האדם לכדור הארץ. לפחות לא אותה אחריות.
      "לא חוקיים" – זאת קטגוריה שכוללת כל מיני סוגים. גם בישראל.
      לעניין האריתראים – התשובה פה. שם גם מוסברת קצת החובה של מדינה לבדוק את בקשתו של מבקש מקלט. ואת איסור ההחזרה למקום שנשקפת סכנה לחייו או לחירותו מכוח עיקרון ה-non-refoulement. כן, קיים איסור להחזיר אדם בנסיבות כאלה גם אם הוא נכנס באופן לא-חוקי למדינה. אם בדקת (כמתחייב) ומצאת שמדובר במהגרי עבודה לא חוקיים, שלא נשקפת סכנה להחזיר אותם למדינתם – אתה רשאי לעשות זאת.
      אינני יודעת על מה מתבססת הטענה ששויץ ונורבגיה יכולות להחזיר אותם למולדתם. רק בחודשים האחרונים נתן ביה"מ האירופי לזכויות אדם פסיקות נגד יוון ונגד איטליה.
      ככלל החובה של מדינות ע"פ אמנת הפליטים די מינימלית. ע"פ הצ'רטר של נציבות האו"ם לפליטים – קצת יותר רחבה. המחויבות צומחת מכוח זה שמדינות נטלו אותה על עצמן. היסטורית, לישראל היה עניין רב דווקא בניסוח אמנת הפליטים, מחמת ניסיון היסטורי מסוים.


      • ב- 19 במאי 2012 בשעה 06:44 יוסי לוס

        לא זו בלבד אלא שמדינות אירופה קלטו המוני מהגרים ופליטים כאזרחים. ישראל קלטה אך ורק יהודים והרבה, ומאה וויטנאמים.


  6. ב- 17 במאי 2012 בשעה 20:40 hilanoga

    אני רק הערה לגבי התגובה המזועזעת במיוחד (השפלת הגבר וכו') – אני חושבת שכל פגיעה באדם תוך כפיית האנשים שאוהבים אותו להתבונן היא מזעזעת במיוחד, באותו אופן שרצח של ילד הוא מזעזע, ורצח של ילד מול עיניה של אמו הוא מזעזע שבעתיים.
    דווקא כאן, הביקורת שסוגיות גבריות זוכות ליותר תשומת לב לא מחזיקה מים לדעתי. גם אחרי שסתמתי את האף ורפרפתי על הטוקבקים לא ממש מצאתי תגובות שתומכות בכך.


    • ב- 17 במאי 2012 בשעה 21:38 נעמה

      הילה, את ודאי צודקת ב"מדרג" הפגיעה שאת משרטטת.
      אבל האם היחס היה זהה לו היה מדובר בחברתה של הנאנסת שאולצה לצפות?
      הטענה אינה שסוגיות גבריות זוכות יותר לתשומת לב. אלא, שיש כאן היבט פטריארכלי, אף אם בחלקו לא גלוי או לא נחווה סובייקטיבית. הגבר מצופה להגן על האשה "שלו". והדרת כבודו נפגעת מכך שהוא לא מצליח לעשות זאת והיא ניטלת לשימושו של גבר אחר.


      • ב- 17 במאי 2012 בשעה 22:16 hilanoga

        לשאלתך, כנראה שלא, אבל לדעתי בגלל שרמת הקרבה ואופי היחסים בין החברות היא שונה, ולאו דווקא בגלל שביחסי חברות אין את אלמנט ה"בעלות" שאת מדברת עליו.

        הרי ביחסים בין בני זוג יש כל כך הרבה היבטים עדינים של אינטימיות שגם אונס שבן הזוג לא היה נוכח בו יכול לערער בצורה שקשה מאד להתגבר עליה, במיוחד כיוון שאונס הוא צורה של אלימות מינית. אני לא רוצה לדמיין אפילו את החורבן שאונס כזה עשוי להמיט על הזוגיות שלהם. לי נראה שספציפית במקרים כאלה, מי שהיה אמור להיות המשענת והתמיכה שלך אחרי המאורע, הופך גם הוא לנפגע ובמובן מסויים גם לחלק מהטראומה.

        לגבי היבטים פטריאכלים – הבנתי על מה ניסית להצביע, הניסוח שלי פשוט היה לא טוב. אני מסכימה איתך שזו צורה שבה נתן להבין את הזעזוע מהמקרה. מה שניסיתי להגיד זה שלא מצאתי עדות בטוקבקיאדה לכך שזה-זה דווקא המקור לתחושות, והצעתי הסבר חלופי לזעזוע בתוספת האמירה שספציפית בהיבט הזה, אולי מגיע לנו כחברה טיפה יותר קרדיט.

        לגבי גל שנאת הזרים שכל פשע כזה מחולל, את צודקת לחלוטין, כמובן.


  7. ב- 17 במאי 2012 בשעה 21:30 דניאל

    כאב לשלוש בנות, אני מוחה על הטענה *המכוערת* שלך כאילו מה שמפריע לנו זו העובדה שזרים אונסים את נשותינו ובנותינו ולא עצם האונס. אני מקווה שבמקרה זה הפוסל אינו פוסל במומו.


  8. ב- 17 במאי 2012 בשעה 21:48 נ.ב

    הדיון בתקשורת מתנהל בצורה סנסציונית כרגיל כאשר המטרה היא לשכוח שהאיום הגדול והרציני ביותר על נשים הוא אונס על ידי בני זוג ו/או גברים שהנשים מכירות. אבל את זה אף אחד לא רוצה לשמוע. הרבה יותר קל להתפס לדימוי המוכר היטב של גבר מפחיד ושחור שאורב לנו ברחוב.
    ההתפיסה ה"תרבותית" שאומרת שגברים אפריקאים מגיעים מ"תרבות אחרת" ולכן הם אולי "לא מבינים" את הגבולות של הסכמה וכו וכו היא תפיסה גזענית במהותה ששורשיה נטועים עמוק בתפיסות קולוניאליסטיות של white supremecy. הפחד של גברים לבנים שיאנסו להם את הנשים בזמן שאונס של נשים שחורות על ידי לבנים הוא חלק מהשיטה. (על זה כמובן אף אחד אפילו לא חושב לסקר- נשים מהגרות מוחלשות ויחסי הכוח שנוצרים עם גברים יהודים)
    זאת תפיסה שמתעלמת מתרבות האונס שכל הגברים היהודים במדינה הזאת שייכים אליה ושהיא האיום הכי גדול על כלל הנשים היהודיות. האשמת פליטים אפריקאים זה הפתרון הכי קל לבעיה כלל מערכתית שלאף אחד לא מעניין להתמודד איתה.


    • ב- 17 במאי 2012 בשעה 22:28 hilanoga

      אני לא אוהבת אמירות גורפות שכל הגברים הם חלק מתרבות האונס.
      הרבה מהגברים שאני מכירה מחזיקים בתפישות הרבה יותר בריאות מרוב הנשים שיצא לי להכיר. בואי (בוא?) נתפשר על "חלק גדול מהאוכלוסיה" במקום "כל הגברים", בסדר?


      • ב- 18 במאי 2012 בשעה 11:22 נ.ב

        הטיעון הוא לא טיעון אישי כלפי גבר כזה או אחר אלא טיעון פוליטי רחב שבו גברים צריכים לקחת אחראיות על עצמם והגברים הסובבים אותם. זה לא יעזור לדבר על חלקים באוכלוסיה אם לא נכיר בכך שכולנו שותפים/ות ולכולנו יש אחראיות. האחראיות של נשים היא שונה בעיני והיא להיות בסולידריות עם כלל הנשים.
        צריך למשל לחשוב איפה טיעון שמשווה את כל הגברים האפריקאים כאנסים פחות או יותר, שם נשים אפריקאיות שאלה בני הזוג, האחים והאבות שלהן. האם נכריח אותן לבחור באיזה צד הן? או שנתאחד כולנו נגד כלל תופעת האונס מכל סוג שהיא?


      • ב- 18 במאי 2012 בשעה 14:54 hilanoga

        עבורי זה לא מאבק של נשים נגד גברים, זה מאבק של תפישות עולם. אני לא צריכה נשים שיתיישרו לימיני כי סולידריות נשית, אבל יחזיקו בתפישות שלדעתי יש בהן טעם לפגם.

        לכולנו יש אחריות, לכן האמירה שכל הגברים הם חלק מתרבות האונס יוצרת את האפקט ההפוך מזה שאת מקווה להשיג. את מקוממת את אותם גברים שאת צריכה שיעבדו איתך. רוב האנשים לא בקיאים בכל רזי התאוריה הפמיניסטית, והגבר הפחות בקיא שקרא את התגובה הראשונה שלך, זה שרצית שמחר בבוקר יקום ויקח אחריות על הסביבה שלו, עכשיו עזב את הפוסט בזעם והוא לא מוכן לשמוע את צמד המילים "תרבות אונס" יותר, כי מה שהוא הבין ממך זה שקראת לו אנס.

        בעיני הרטוריקה הזו וחוסר היכולת לקרוא את הטקסטים הפמיניסטיים שאנחנו משננות כמו מנטרה דרך העיניים של הצד השני, היא אחת הסיבות העיקריות לאנטגוניזם שכתיבה פמיניסטית יוצרת.


  9. ב- 17 במאי 2012 בשעה 23:18 ido2267

    http://www.hahem.co.il/friendsofgeorge/?p=2915


  10. ב- 18 במאי 2012 בשעה 09:12 דעה קדומה וגאווה « האחות הגדולה

    […] הכבוד האבוד של נשות השבט הלבן (נעמה כרמי, קרוא וכתוב) […]


  11. ב- 18 במאי 2012 בשעה 09:40 רחל

    אגב אחוזי אלימות בתוך המשפחה (קרי רצח נשים על ידי בעליהן גבוהים במיוחד בעידה האתיופית, יחסית לשאר) ואחוזי אלימות קשה אצל בני נוער רוסים כנ"ל.
    אני לא רואה את השר ישי קורה לגרושם ההמוני. או מכנה אותן מביאי מחלות ועוד כינויים מכללים שמאיינים את אנושיותם. (רק חסר שהוא יקרא להם ג'וקים)


  12. ב- 18 במאי 2012 בשעה 11:32 ד

    אני לא מבין איך הצליחו לשכנע את כל המדינה בזה. זו *לא* גזענות לגרש את כל מי שנמצא בישראל בצורה לא חוקית.

    רחל – השר ישי לא קורא לגרוש של אתיופים או שאר בעלים שפוגעים בנשים שלהם כי אלה אזרחי מדינת ישראל, ומדינת ישראל צריכה לטפל בפשיעה שלהם. לאתר אותם אחד-אחד ולהכניס אותם לכלא. השוהים הבלתי חוקיים הם בהגדרה לא אזרחי מדינת ישראל.

    זו גם לא גזענות להתריע שאוכלוסיות אלה מביאות איתן מחלות שכבר מוגרו בארץ והחולי ועלות הטיפול נופלות על אזרחי מדינת ישראל.
    זה ממש קל לצוות "גזענות! גזענות!" ולדחוף לעמ' 19 למטה את הידיעות על כיתות שנסגרו בגלל התפרצות שחפת. הילדים האלה יסחבו את זה על גבם (על חזם) עד סוף ימיהם. אבל לא נורא. הם דרום תל אביבים. נתחיל לדאוג כשזה יגיע לבתי ספר של עשירים.

    (אם תראו את הראיון שלו עם דנה וויס תראו שהוא דווקא אמר את יפה מאוד. היא זו חפשה את הכותרת הסנסציונית מהתחלה. וקבלה. מסביר למה פוליטיקאים לא מדברים עם התקשורת. רק אלה שיודעים שציבור הבוחרים שלהם לא רואה טלוויזיה)

    וכל זה למה? כדי שנוכל להחזיק כאן עבדים, שיבנו לנו בתים, וינקו לנו את הבתים, ויטפלו בזקנים, וכל זה בלי צורך לכל החוקים שהמציאו פה על שכר ותנאים סוציאלים.

    לגבי שוויץ ונורבגיה – לא עשיתי מחקר בעצמי. אני ניזון מהתקשורת.

    ונעמה – לא. אני לא קונה את עניין הפליטים. בסדר. ברור. מי שמגיש בקשה שיבדקו וכן – כן, לא- לא. אבל לא נראה לי שזה המצב. מעבר לכל המספרים שכל הזמן מפרסמים מה שבאמת משכנע אותי זה שבכתבות הכי אוהדות בתקשורת שמספרים על X, פליט מ-Y, שבמדינה שלו קשה קשה, מאוד מאוד, בראיון איתו הוא מספר "באתי כי דוד שלי פה ספר לי שיש כאן עבודה. לא היתה לי עבודה בבית. השארתי את אשתי והילדים ובאתי…" וזה חוזר על עצמו שוב ושוב.
    גם אלה שמחפשים להראות את הפליטים הכי פליטיים שיש – גם הם מוצאים רק מהגרי עבודה לראיין.


    • ב- 18 במאי 2012 בשעה 12:25 ido2267

      צודק. גם כאשר יהודים נמלטו על נפשם ולא מצאו מקלט זו לא הייתה גזענות .
      http://maritbenisrael.wordpress.com/2009/06/21/%D7%94%D7%9E%D7%98%D7%90%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%94-%D7%94%D7%9E%D7%98%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%9E%D7%99%D7%94-%D7%95%D7%94%D7%97%D7%9E%D7%9C%D7%94/


    • ב- 19 במאי 2012 בשעה 07:07 יוסי לוס

      ד. אני מסכים אתך שלא כל דיבור נגד נוכחותם של הפליטים האפריקאים בישראל הוא דיבור גזעני. הבעיה היא בדיוק זה שישראל אינה מסכימה לבדיקה פרטנית של כל מקרה ומקרה האם הוא זכאי למעמד פליט או לא. בדיוק כדי לחמוק מחובותיה כחתומה על אמנת הפליטים של האו"ם היא נתנה באופן גורף הגנה לקבוצות מסוימות מבלי להעניק להם את הזכות לעבוד למשל. הבעיה העיקרית שלנו, אזרחי ישראל, ושל הפליטים האפריקאים היא שממשלת ישראל מתנהגת כמו בת יענה. מתעלמת מכך שיש כאן אלפי או עשרות אלפי פליטים וחושבת שאם היא תתעלם משמע הבעיה לא תחת אחריותה. האנשים האלה צריכים לאכול, לקבל טיפול רפואי, לישון במקום בטוח… והממשלה מתנהגת כאילו זה לא עניינה. אסור להם לעבוד. איך יאכלו? בתי חולים מחויבים לטפל בהם אבל הממשלה מסרבת לממן זאת. התוצאה היא שבתי החולים זורקים אותם לרחוב בהזדמנות הראשונה האפשרית. מה יעשו?

      ולמגני הפליטים,
      מנקודת מבטם של תושבי דרום תל אביב שמזה עשורים רבים סובלים מהזנחת השלטונות בכל מובן אפשרי, ההתגייסות הכה מהירה להגן על הפליטים על רקע ההתעלמות של כל אותם ארגונים ואנשים מההזנחה הכה ממושכת של דרום תל אביב ותושביה צורמת בלשון המעטה. לי זה נראה כאילו מה שמניע רבים בישראל הוא השואה. כל מה שמזכיר להם את השואה מעורר אותם לפעולה. כל השאר נסבל מבחינתם. לא עשיתי מחקר סטטיסטי אבל לתחושתי טיעוני שואה למיניהם הם הטיעונים הרווחים ביותר שהועלו להגנת הפליטים.


  13. ב- 18 במאי 2012 בשעה 12:39 ג'ניה

    נ.ב
    האם אחריות קולקטיבית היא לא הפתח לענישה קולקטיבית . אם כולם אחראים אז ניתן להאשים את כולם וזה לא המצב שניסינו למנוע ?


    • ב- 20 במאי 2012 בשעה 17:53 נ.ב

      מה הקשר לענישה קולקטיבית? מי אמור להעניש את מי?


  14. ב- 18 במאי 2012 בשעה 16:17 ד

    חבר'ה. דברו לעניין. כל ההשוואות לשואה סתם מורידות את הדיון. כי זה פשוט לא המצב.

    עידו – אם הם היו נמלטים על נפשם – היה על מה לדבר. אבל הם לא.
    ואם היהודים היו מהגרים למדינה אחרת כדי לחפש עבודה – אז זו באמת לא היתה גזענות. בעצם זה קורה היום. יהודים ישראלים מגורשים מארה"ב כשהם נתפסים עובדים ללא אשרת עבודה. והם גורשו אפילו בזמן מלחמת לבנון השניה! כשהיתה מלחמה! ויכול להיות שהם היו מגויסים בארץ!
    לא שמעתי אף אחד צווח על זה. ובצדק!

    אחריות קולקטיבית היא באמת פתח לענישה קולטיבית. בגלל זה אף אחד לא מדבר על זה.
    מדברים על כך שכל שוהה בלתי חוקי אחראי פרטנית לשהיה הבלתי חוקית שלו. בלי שום קשר – את הפושעים הפרטניים צריך לתפוס, לשפוט, להרשיע ולהעניש.

    בלי קולקציות. בלי מבצעים. בלי דילים. בלי הנחות. ייקוב הדין את ההר.


    • ב- 18 במאי 2012 בשעה 17:12 goolash

      ד' יקר ושאר המתקוממים על מושג האחריות הקולקטיבית.
      בניגוד לאחריות *פלילית* קולקטיבית, שמנוגדת לעקרונות של שלטון החוק,
      אחריות *פוליטית* קולקטיבית היא הבסיס לריבונות העם על המדינה הדמוקרטית. כאשר אנחנו מאפשרים למסיתים מסוכנים כמו אלי ישי למלא תפקידים בכירים בממשלה, זו האחריות של כולנו.
      כאשר הנציגים שאמורים לייצג ולשרת את כלל המצביעים מחרחרים מלחמה וגזענות – זו האחריות של כולנו.
      אין לי מה לעשות בקשר לפשע ספציפי של אדם מסוים (אם כי אני יכולה למחות באופן כללי נגד התופעה של אונס נשים, למשל).
      יש לי בהחלט מה לעשות בנוגע לנציגי הציבור ולבלוגים כמו זה יש אפילו מה לעשות בקשר לשיח הציבורי.


  15. ב- 18 במאי 2012 בשעה 17:14 goolash

    ועוד משהו, ד'.
    ביקור קצר באחד ממרכזי הסיוע לפליטים יפגיש אותך עם פליטים "פליטיים", מסכנים אמיתיים שיעברו אפילו את המבחן המחמיר שהצבת.


  16. ב- 19 במאי 2012 בשעה 16:13 נועם שיזף

    בסוף השבוע פרסמנו ב-972 עדות נוספת מהמעצרים של פעילים יהודים ופלסטינים לפני שבועיים ברמלה. מעבר למכות ולהתעללות בעזרת שוקרים חשמליים שהעצורים ספגו מהשוטרים, הנשים עברו שרשרת של איומים באונס ועלבונות קשים ביותר, בעלי אופי מיני – וזה בזמן שמופעלת נגדן ונגד חבריהם אלימות פיזית קשה.

    משום מה, התקשורת הישראלית מתעלמת מהמקרה הזה, וגם מי שנזעקו (בצדק) להגן על חירות הנשים היהודיות בהפגנות בשטחים או ברחובות תל אביב לא השמיעו קול. התחושה שעולה היא שהעיסוק בנושא מתקיים רק כשהוא מועיל מבחינה פוליטית לימין או לשמאל, בהתאם לזהות הכותב. אני מציע לקרוא את העדות של אחת העצורות כדי להבין את חומרת הדברים.

    http://972mag.com/arrested-beaten-and-threatened-with-rape-a-personal-testimony/46150/



התגובות סגורות.

  • ד"ר נעמה כרמי

  • הצטרפות ל-645 עוקבים

  • וְזֹאת הַתְּרוּמָה

    לתרומה לאחזקת הבלוג בפייפאל.
  • רשימות אחרונות

    • רפואה הפוגעת בכבוד האדם איננה "חווית טיפול"
    • שנהיה תמיד בצד הנותן?
    • חיים ששווים פחות: הסולידריות מתה מקורונה
    • פסיכולוגית הולכת לטיפול
    • מי יגן על החולים?
  • סימניה

    20 עצות להגנה על הדמוקרטיה
    סיפור של פירוק והרכבה
    בצד הבטוח של הדברים
    ואף מילה על ביבי
    הן לא היסטריות
    מדינה תחת מעקב
    סופה של הבדידות
    כרב ראשי, איני יכול יותר לשתוק
    כן, נשים עם דוקטורט נקראות ד"ר
    איסור נגיעה

  • קרוא

    כל ביקורות הספרים

  • וכתוב

    ספרי "זכויות אדם: מבוא תאורטי", הוצאת רסלינג 2018.

    לחצו על התמונה לפרטים ורכישה.

  • וכתוב

    ספרי "חוק השבות: זכויות הגירה וגבולותיהן", הוצאת אוניברסיטת תל אביב, 2003..

    לחצו על התמונה לפרטים ורכישה

  • "שום דבר אינו מדהים כמו החיים. חוץ מהכתיבה. חוץ מהכתיבה. כן, בוודאי, חוץ מהכתיבה, הנחמה היחידה." (אורהאן פאמוק, 'הספר השחור')
  • אות מיס פיגי

  • הטוויטר שלי

    הציוצים שלי
  • מפתח

  • ארכיון

  • יש לי יום יום תג

    ICC אהוד אולמרט אהוד ברק או"ם אונס אורי בלאו אזרחות אינטרנט אמנת הפליטים אקדמיה ארגוני זכויות אדם אתיקה עיתונאית אתיקה רפואית בג"צ בחירות ביה"מ העליון ביקורות ספרים ביקורת בית המשפט העליון בלוג בנימין נתניהו ג'נוסייד גדעון לוי גזענות דארפור דמוקרטיה דת הארץ הומוסקסואלים הטרדה מינית התנחלויות זכויות אדם זכויות ילדים זכויות נשים חולים חופש הביטוי חוק השבות חוק ומשפט חיים רמון חינוך חקירות טרור יועמ"ש ילדים יצחק לאור ישראל כיבוש כנס מבקשי מקלט מהגרי עבודה מוות מוסר מחאה חברתית מחלה משה קצב משפט בינלאומי משפטיזציה נשים נתניהו סרטן עבירות מין עינויים עמוס שוקן פוליטיקה פייסבוק פמיניזם פרטיות צה"ל רופאים רפואה שואה שוויון שטחים שמאל תקשורת
  • יזכור

    יעקב כרמי (אלסטר) ז"ל. אבא שלי
    ראובן אלסטר ז"ל. דוד שלי
    גלריית צילומים שצילם אבא שלי

  • הגברת המודעות סרטן השחלות | Promote Your Page Too

  • ©

    כל הזכויות שמורות לנעמה כרמי

יצירה של אתר חינמי או בלוג ב־WordPress.com.

WPThemes.


loading בטל
הרשומה לא נשלחה - בדוק את כתובות המייל בבקשה!
הפעולה נכשלה, בקשה נסה שוב
מצטערים, הבלוג שלך אינו יכול לשתף רשומות בדואר אלקטרוני.
פרטיות וקובצי Cookie: אתר זה משתמשי בקובצי Cookie. המשך השימוש באתר מהווה את ההסכמה שלך לשימוש באלו.
לקבלת מידע נוסף, כולל מידע על השליטה בקובצי Cookies, ניתן לעיין בעמוד: מדיניות קובצי ה-Cookie